tisdag 3 februari 2015

Snöar fortfarande!

Letar solrosfrön
 Ja de har det inte så lätt nu ekorrarna i snöovädret som har varit i flera dagar. Mycket snö ett leta solrosfrön i.
Snö i ögonen
 Snöar lite fortfarande men tack och lov inga mängder. Det blåser inte heller lika mycket som det gjort nu i några dagar.
Talgoxar
 Inga nya spännande gäster till fågelmaten. Den här säsongen är det bara de gamla vanliga. Mest tråkiga talgoxar.
Stensamling
 Jag gillar stenar, har väldigt svårt att låta bli att plocka på mig sådana jag hittar ute som är coola, lena eller har fin form.
Närbild
 Micke höll på att bli tokig på mig när jag skulle flytta från Kungsängen upp till honom i Sundsvall. Jag vägrade att göra mig av med mina stenar. De skulle med till varje pris.
Vedhämtning
Var ut till vedboden för att hämta in mer ved. Gillar att plocka in ved på kvällen för då har den hunnit bli varm och är inte så fuktig och krånglig att tända dagen efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar