lördag 28 mars 2015

Att fota en hermelin!

Spår i snön
 Stod i köket och skulle sätta på kaffe när Coffy började tjoa och ha sig i fönstret inne på kammaren nu på morgonen. Vi förstod att han sett något men vi fattade inte vad. Efter en lång stund upptäckte vi en hermelin som sprang fram och tillbaka i snön nere på lägdan.

Tittut
 Undrar hur folk gör egentligen när de fotar hermeliner frågade jag Micke. Tänkte att det inte ens var någon idé att ta fram kameran och byta objektiv. Men plötsligt dök hermelinen upp igen och jag blev lite taggad.

Kollar läget
 Så ut for jag med kameran i högsta hugg, iklädd endast pyjamasbrallor, fleecetröja och storstövlar. Trodde väl aldrig att jag skulle lyckas fånga den på foto.

Kollar lite till
 Jag blev alldeles exalterad när den plötsligt dök upp igen.
Kusten är klar

Sätter fart
 När den sen satte full fart rätt emot mig ....
Flyga lite

Hej och hå

Tvärvändning
Ja då kunde jag ju inte hålla mig längre utan tjöt i högan sky så vips gjorde hermelinen en tvärvändning och försvann iväg. Men jag blev ändå nöjd och kunde gå in och äta frukost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar