onsdag 1 april 2015

På spaning!

Bäverhydda
 Två morgnar i rad när vi har åkt till jobbet har jag helt bestämt tyckt mig se formen av en brun bäver som sitter och äter frukost. Bestämde mig därför tidigt i morse att traska ner till hyddan och kolla läget.

Träskmark
 Tyvärr var jag inte ute tillräckligt tidigt för någon bäver syntes inte till däremot hörde jag att tranorna äntligen har kommit. Blev jätte glad när de trumpetade för fullt bortifrån Mellangård.

Bävermat
 Men jag såg minsann spår efter den lilla rackaren. Här har bävern suttit och smaskat.

Bäverspår
 I snön syntes spår vid bäckkanten.

Gråsiska
 Hemma är det fortfarande fullt med fåglar, här en liten fin gråsiska.

Grönsiska
 Grönsiskor i mängder uppehåller sig här fortfarande.

Bofink
 Fler bofinkar har dykt upp men fortfarande bara hanar.

Tretår
 Fixade lite kaffe, tog med mig en kopp ut och satte mig på trappan till garaget medan jag väntade på Micke.

Tradition
Som traditionen sig bör intogs ett par Innis & Gunn under vedklyvningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar