söndag 24 maj 2015

Eurovisionyra!

Väntar på Måns
 Laddad upp med popcorn och rosévin inför finalen i Wien igår kväll. Coffy var minst lika förväntansfull fast det var nog mest över popcornen.

Måns vinner
 Lyckades förstås somna till i soffan så jag missade några bidrag på slutet, vaknade till när röstningen var igång. Var så spännande att jag satt uppe till slutet. Hade lite svårt att somna sedan.

Expressen hyllar
 Helt makalöst och otroligt att Måns gick och vann hela tävlingen. Sjukt kul!

Rovfågelkoll
 Idag ville Coffy vara i bilen så jag band fast honom i långlinan. Plötsligt började han spana på något. När jag kikade upp mot himlen såg jag att det var en rovfågel han fått syn på. Jag tror att det var en falk.

Älg
 Under eftermiddagspromenaden fick jag syn på en älg en bit bort som gick och betade. Helt otroligt att den inte märkte mej och Coffy. Som tur var såg Coffy den inte heller så jag kunde spana på den en liten stund.

På eftermiddagspromenaden
Dumt att jag inte hade med mig kameran, blir inte så bra när man zoomar med mobilen. Stora, mäktiga djur de där älgarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar