fredag 8 maj 2015

Fin morgon!

Stilig bock Foto: Micke Åsman
 Såna här morgnar gillar jag. Först hörde jag en bubblande orrtupp inte alls långt härifrån. Sen när jag stod i sovrummet för att bädda och klä på mig hörde jag att Coffy böjade skälla. Han matade på ordentligt samtidigt som Micke ropade att jag skulle titta ut genom fönstret mot lägdan. En riktigt fin get stod precis utanför. Jag ropade att Micke skulle fota samtidigt som han ropade "nu kommer bocken".
Tyvärr fick han inte med bägge två på bild. Jag hade hoppats på att få se ett litet fint kärleksmöte men som Coffy skällde och gick han förflyttade de sig snabbt vidare .
Kul att bocken som har hållit sig häromkring ett tag äntligen fått napp, det var så sorgligt att se honom ensam.

Dubbelboende
Skulle sätta ut mat i hundgården när jag såg två flugsnappar-hannar bråka om samma holk. Upptäckte då att någon verkar vara sugen på en takvåning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar