lördag 4 juli 2015

Fårö och Furillen!

Vid Digerhuvud
 På fredagen körde vi upp till Fårö och raukområdena. Det blåste väldigt kallt.

Gråtrut
 Passade på att fota en gråtrut.

Äventyrlig
 Micke blev som barn på nytt och började klättra upp på en av raukarna.

På toppen
 Upp gick bra men det var värre att klättra ner. 

Jag
 Så fick även jag vara med på bild.

Langhammars raukarna
 Vi fortsatte upp mot Langhammars raukområde.

Så fräckt
 Raukarna som finns här får mig att tänka på Påskön. Så fräcka och magnifika men svåra att fota utan att få med en massa andra människor.

Tärna
 Här är jag väldigt osäker på vilken slags tärna detta är.

Fårö fyr
 Fårö fyr, tyvärr missade vi Norsta Auren som ligger strax bredvid och ska vara Gotlands bästa sandstrand.

Blå lagunen
 På vägen tillbaka till Furillen svängde vi in till Blå Lagunen som var helt magisk med sitt turkosa vatten men det blåste för kallt för ett dopp och vi hade inte med oss några badkläder.

Vallmofält
 Alla dessa fantastiska vallmofält - Gotland är underbart. Känns som man har åkt utomlands.

Rödbena
 På kvällen gick jag ensam bort till fågeltornet som byggts på Furillen. Fick en fin bild på en rödbena.

Hägrar
 Hägrarna var svårfotade. De flög iväg allihopa när jag kom. Däremot fick jag höra 2 kornknarrar. De svarade när jag spelade upp kornknarrslätet från Kviddevitt-appen jag har i mobilen men jag lyckades aldrig få se någon av dem.

Knölsvan
 En liten knölsvansfamilj.

Utsikt från fågeltornet
 Utsikt från den fina fågeltornet där man även hade monterat fast en brevlåda. I brevlådan låg en gästbok som jag skrev i.

Utsikt från fågeltornet
 Kvällssol från fågeltornet på Furillen.

Nästan full
Månen är på väg att bli full.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar