tisdag 28 juli 2015

Inte lätt!

Hundgårdsträning
 Ja det var inte så lätt det här som jag trodde. Stackars Coffy tycker att det här med Konrad är hur jobbigt som helst. När Micke sedan tog med Konrad upp på övervåningen, satte honom i TV-soffan och lät honom titta på Lotta på Liseberg blev det tydligen för mycket. 

När jag skulle krypa ner i sängen för natten kände jag att det var blött i fotändan. Konstigt tänkte jag, kände med handen och luktade sedan. Upptäckte då att det luktade kiss. Förbaskade Coffy hade alltså kissat i min säng.
Nu lär det väl få dröja ytterligare ett tag innan Micke och Konrad kan börja sova uppe i sovrummet igen.

Protestera
 Micke ville fortsätta bygga på mårdfällorna medan jag satt i köket och jobbade så killarna fick vara tillsammans en liten stund i hundgården. Mesta tiden fick Konrad springa lös ute på gården.

Sova middag
 Nu har jag loggat ut för dagen, har min friskvårdstimme på tisdagar men Konrad somnade, Micke som varit vaken sen kl 04.00 kroknade också så jag får vänta med att friskvårda en stund.

Säkert avstånd
Coffy får vara med mig i köket, vi tänkte förbjuda köksbordssittningen men avstår ett tag så det får kännas som vanligt för honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar