torsdag 20 augusti 2015

12 veckor!

Gokillarna
 Älskar verkligen när killarna ligger så här nära varandra. Som igår när jag körde några vändor med åkgräsklipparen. Konrad tycker att den är otäck och satte sig nära Coffy. Coffy var då jätte snäll, det var som att han märkte att Konrad var orolig så han satt kvar som ett skydd.

Skarnäbbens Konrad
 Igår blev Konrad 12 veckor så i morse for vi in till Veterinärhuset på Södra Berget i Sundsvall. Det var dags för 12-veckorsvaccineringen. Tyvärr går det inte så bra med bilåkningen, när vi kom fram märkte jag att Konrad hade spytt 2 rejäla högar på sin dyna.

En annan kamerainställning
 Medan vi väntade på att komma in försökte jag gå lite med Konrad utanför men han vägrade att kissa. Däremot lyckades jag få bort fästingen på högra bakbenet som jag hade upptäckt när jag skulle lyfta in honom i bilen för att fara iväg.

Sitta fint
 Vaccineringen var inga problem, Konrad blev även undersökt. Veterinär Ulrik lyssnade på hjärtat och kände att kulorna var på plats.

Gopluppen
 Väl hemma igen hade Konrad tyvärr både kissat och bajsat ordentligt i bilen. Så trist.

Kissa lite
 Men nu har vi varit ute och busat runt i finvädret samt tagit en kort biltur ner till brevlådan fram och tillbaka för träning.

Fina Konrad
Konrad vill även smita ut genom gärdesgården så det får vi också träna på för det är "No No".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar