lördag 29 augusti 2015

På hemmaplan!

På väg upp
 Tänkte mig lite skogsträning med Konrad på hemmaplan men det var inte det lättaste. Fick bära honom långa bitar genom vegetationen samt över ett jobbigt hygge.

Ett fynd
 På vägen upp skrämde vi iväg en älg. Såg den aldrig, bara hörde. Tror Konrad kände vittring av den för han blev väldigt skeptisk och ville först inte fortsätta gå. Jag fick stanna och locka på honom.
En bit upp i skogen hittade han ett litet kranium som han ville leka med.

Kolla
Efter en stund släppte det och Konrad skuttade på frimodigt igen.
Undersöka
 Fanns mycket spännande att lukta på men någon fågel såg vi inte röken av.

Titta lite
 Min lill-kille.

Skitskog
 Inte lätt att veta vilket håll vi skulle gå åt. En riktig skitskog är det. Ligger grenar, kvistar och stammar överallt.

Fundera
Blev en runda på 1 1/2 timme då jag villade bort mig lite och visste knappt var jag var innan vi kom ner på vår lilla väg igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar