måndag 3 augusti 2015

Semester!

Dricka ur bäcken
 Denna vecka är det jag som är ledig och Micke arbetar. Nu valde han i och för sig att sitta hemma och jobba. Vädret visade sig från sin bästa sida så jag satte ut Coffy i hundgården, sen gick jag och Konrad ner i skogen och spanade lite. Konrad vågade sig ner till bäcken och provsmakade lite av vattnet.

Sova förmiddag
 I morse sov vi ända till 05.40. Jag sover nere i kammaren med Konrad som ska ligga jätte nära mig, helst på mig, gärna som en rävboa över min hals. När han vaknar börjar han tugga och bita på det mesta, helst på mitt hår eller så kör han i sina vassa små gäddtänder någonstans i ansiktet.

Han blev trött ganska snabbt på morgonen, somnade i mitt knä men vaknade sen till när Micke och Coffy kom ner. Blev en liten tupplur till sen på köksgolvet. Konrad vill gärna sova under någon av stolarna.

Torkad gädda
 Nobspojkarna fick varsin bit torkad gädda, de är helt galna i det. Nu ångrar vi att vi inte fiskade mer gädda i vintras som fick hänga uppe för torkning innan det blev för varmt.

Konrads skatt
 Konrad envisas med att springa in under huset och trädäcket och då hittar han ju förstås både det ena och det andra.

Sova middag
Sen låg han ute och sov en bra stund så jag kunde sitta och mysa i solen och samtidigt läsa min bok "Havskatten" av Ann Rosman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar