måndag 14 september 2015

Praktikant!

Lunchrastning
 Vi har ett problem med Coffy och det är att han plötsligt knappt vill göra ifrån sig när vi rastar honom här hemomkring. Det är full panik ner till landsvägen och går det inte fort nog börjar han alltid skälla. Att han skäller bryr jag mig inte så mycket om egentligen, det dumma är ju bara att han börjar precis vid grannens hus. Förstår om de inte uppskattar att Coffy sätter igång och vrålar som en idiot precis när vi passerar.

Älgjakt pågår
 I alla fall är det som att Coffy kniper igen med flit bara för att han ska få en så lång promenad som möjligt. Idag försvann hela min lunch plus flex innan vi äntligen var hemma igen och då hade jag inte hunnit äta. Fick slänga i mig lite fil samtidigt som jag stämplade in.
Älgjakt pågick också så vi fick ta en sväng åt andra hållet.

Lite nervös
 På eftermiddagen var det dags för Coffy att praktisera lite som supporttekniker. Han såg först lite nervös ut. Slickade sig om munnen...

Hjälp vad gör jag nu
 Hjälp - en användare ringer och har problem att ansluta via VPN!

Varm i "pälsen"
Så småningom blev Coffy "varm i pälsen" men jag tror han passar bättre som skällande fågelhund aka "trädskällare".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar