torsdag 12 november 2015

Konrad = Namnsdag!

Gråspett - Hona
 Igår dök det upp en gråspettshona vid fågelmatningen. Har längtat. Tycker att de är så fina. Påminner på något sett om min jobbarkompis Angelas Grå Jackos.

Kladdkaka ala Linda Lindorff
 Igår kväll var det även dags för veckans höjdpunkt "Bonde söker fru". Har verkligen snöat in på denna omgång. Passade på att baka Lindas kladdkaka innan programmet började så jag sen kunde ta mig en bit framför TV:n.

Receptet finns i Lindas blogg. Kakan blev apgod och jag toppade med lite Salmbärssylt från Gotland.

Mina fina
 Idag har Konrad namnsdag och det har även Kurt. Jäklar vad roligt det hade varit om vi hade bestämt att Konrad skulle ha hetat Kurt-Konrad istället för bara Konrad.
Killarna fick i alla fall busa en stund i sängen i morse.

Älsklingspojkarna
Coffy spårade ur som vanligt och började tugga täcke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar