torsdag 10 december 2015

Dryga dagar!

Sno mattes plats
 Coffy är en fena på att sno min plats i soffan i vardagsrummet. Så fort jag reser mig upp så ligger han där på ett ögonblick.

På favoritmattan
 Konrad är lite mer knepig som vill ligga för sig själv på gråa, runda mattan. Här sover han ofta på natten. Det känns så sorgligt och dystert på något sätt. Vill ju att han ska ligga och sova med oss andra.

Fin julskyltning
 Passerade det här fina skyltfönstret på väg tillbaka till jobbet efter att ha varit iväg på cellprovs-tagning på tisdagmorgonen.

Kvällspromenad
 Kvällspromenaderna är inget man blir glad av just nu. Införskaffade ett par ice bugkängor på lunchen och en sväng efter den belysta delen av landsvägen så gick det skapligt.

Kvällspromenad
 I går kväll var det inte alls lika kul när jag gick åt andra hållet. Nu har i princip all den lilla snön som föll i fredags försvunnit. Kolsvart, massor av is och timmerbilar - ingen humörhöjare men nobspojkarna var duktiga.

Chokladtomte
Fin chokladtomte - stod på mitt skrivbord när jag kom till jobbet i måndags morse. Chefen hade varit gullig och gett oss allihopa på Helpdesk varsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar