söndag 21 februari 2016

Februari-release!

Vacker morgon
Vaknade upp till en gråmulen morgon med massor av nysnö. När jag kom ner i köket satt det en räv ute på gräsmattan. Tur att inte nobspojkarna fick syn på den. Däremot kände de lukten av den när det var dags för morgonrastningen och de upptäckte rävspåren. Jösses vilken liv det blev.
Nysnö
 Vackert med all snö men det känns ändå som jag börjar bli trött på den nu, den kunde ju ha kommit tidigare. Skottade fram till vedboden och i hundgården när jag hade rastat killarna.

Rastar snöslungan
Micke  gick ut och körde undan snön på framsidan med snöslungan medan jag satt i köket och jobbade.

Jobbar
Den här helgen var det ju dags för den stora "Februari-releasen". Vi var 3 st från Helpdesk som skulle jobba, ta emot samtal från handläggare som var inne och verifierade i handläggningssystemen. Trist att behöva jobba en söndag men skönt att få sina helgpass avklarade. Nu har jag bara ett till - en lördag så hoppas jag att jag klarar mig ett tag.
Som lite extra krydda i tillvaron fick vi oväntat besök på eftermiddagen. Mattias Å som vi köpte Konrad av, dök upp med sin fru på väg hem från ett bröllop i Falun. Kul som sjutton att de stannade till hos oss på vägen upp mot Storuman. Roligt att få visa hur fin Konrad har blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar