tisdag 15 mars 2016

Lite norrsken i kväll!

Lite grönt
Låg och slötittade på "Parneviks" på TV när den väntade OBS-tråden kom upp på Facebook. For nerför trappan, klädde på mig och rusade ut med kamera och stativ.

Magiskt
I vanlig ordning hade jag naturligtvis glömt bort vilka inställningar det är jag ska ha på kameran så jag blev på jätte dåligt humör. Stormade in, gormade å skrek och upp till Micke, stackarn som försökte titta på sin favorit GW och Veckans Brott.

Smaragdgrönt
Micke säger att jag är helt obildbar när det gäller manuella inställningar (bländare och slutare) på min kamera. Det slutade med att han fick klä på sig och komma med ut för att hjälpa till.

Norrsken över Västerbränslan
Lyckades sedan ta mina första halvdana norrskensbilder när Micke stövlat tillbaka in igen.

Fotografiskt norrsken
Hundarna blir heltokiga och tror genast att de ska få gå ut så fort man börja sätta på sig ytterkläderna.

Lite till
Lustigt att norrskenet syns bättre på foto än i verkligheten men det är väl det som kallas för "Fotografiskt norrsken".

Stjärnklart
Himlen var stjärnklar och det blåste på riktigt mycket.

Marsnatta
Men tyvärr var jag tvungen att plocka ihop och gå in. Går ju inte att stå ute halva natten när man har ett jobb att sköta.

3 kommentarer:

  1. Så fint! Hade hoppats få se norrsken jag med, men det syntes inget här... Håller med om att det är svårt att få till inställningarna...kommer aldrig ihåg från gång till gång...

    Såg att du testade tunnbrödrullarna, kul! Hoppas de föll i smaken :D

    SvaraRadera
  2. Jätteläckra bilder! Jag vill också lära mig att ta bilder på kvällarna men är också fullkomligt bildbar när det gäller manuella inställningar. Försöker en stund men så blir jag galen o ger upp.

    SvaraRadera
  3. Tack Fjällripan och Ingela Rosenholm. Ja jag begriper inte att det ska vara så svårt att komma ihåg och få till inställningarna på kameran men jag har världens sämsta sifferminne. Å tunnbrödrullarna var jätte goda, kommer absolut göra dem flera gånger.

    SvaraRadera