fredag 4 mars 2016

Mellan samtalen!


Korre
 Det var skönt att jobba hemma idag när jag fått 17.00-passet. Kunde ha hundarna inne nästan hela dagen. De fick vara i hundgården ett par timmar efter långrastningen vid lunch när jag skulle sitta i telefonmöte.

Fikarast
 Passade på att måla lite i målarboken på fikarasten. Upptäckte att det faktiskt är ganska avkopplande även om jag kan bli lite stressad över att jag inte vet vilken färg jag ska välja.

Dumma spettet
Nåt annat som är kul med att jobba hemma är att jag kan springa runt med kameran mellan samtalen om det är lite smålugnt. Hackspetten tillhör inte våra favoriter, en riktig fröspridare som fullkomligt skyfflar ut från ner på backen.

Mumsar
 Fast det känns lite ensamt och tråkigt också.  Trots "storchatten". Blir ju inte samma sak som att vara på jobbet och skratta och skoja med arbetskamraterna. Jag har nog världens bästa arbetskamrater.

Fröspridare
Nötväckan är inte heller någon favorit, är i maskopi med hackspetten när det gäller att skyffla frön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar