tisdag 15 mars 2016

Vårflod!

Det forsar
Det är inte klokt det här. Vårvindar friskar och +12 grader ute plus strålande solsken. Nu forsar det i diket nere på lägdan.
Vårflod
Det forsar t o m över vår lilla bro.
Vattenfyllt
 Undrar hur det här ska sluta.

+ 12 grader
Värmen, vindarna och solskenet har tärt hårt på snötäcket idag.
Det tinar
Känns helt overkligt. Tur att vi plockade in slagjärnen till mårdfällorna i helgen.
Gräset tittar fram
 Kommer ju förmodligen komma flera bakslag innan det är färdigt.

Kocken
 Här står husets kock och lagar världens godaste raggmunkar till kvällsmat. Å jag sitter bara och latar mig.

Favoritmat
Gott så klockan stannar. Nu är jag mätt och belåten, finns nog ingen som blir så grinig som jag när jag är hungrig.

2 kommentarer:

  1. Hahahah....En HellenBellen 11:05 utan lunch....är ingen å leka med :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha så du bli lika ilsk som jag.

    SvaraRadera