måndag 25 april 2016

Chockerande!

Ordningen återställd
 Fick en smärre chock när jag tog av överkastet i går kväll och upptäckte att Micke snott mitt favoritörngott till en av sina kuddar och dessutom satt fel örngott på min sovkudde.  Det gick verkligen inte för sig så jag såg snabbt till att återställa ordningen. 

Nybäddat
 När vi sen kröp i säng och skulle släcka undrade Micke om vi skulle ha krismöte om kuddarna. Sen skrattade vi så mycket att jag hade svårt att somna.

Bedrövligt
 SMHI:s klass 1 varning stämde idag. Strax före lunch började det toksnöa, sen har det vräkt ner snö större delen av dagen. Fick nästa chock när vi kom hem. Här var det rena vintern. Killarna protesterade i högansky från hundgården och var bra sugna på att komma därifrån.

Vinterns återkomst
Kolla bara, detta är ju helt deprimerande. Tycker synd om alla vårfåglar som kommit och som nu får svårt att hitta mat samt alla fina blå- och vitsippor som kommit fram. Nog för att jag gillar vinter men det får gärna vara vinter när det ÄR vinter och inte i april.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar