tisdag 12 april 2016

Fotosväng!

Ensam trana
 Så sorgligt det känns med den ensamma tranan som håller till nere vid den lilla tjärnen. Hör hur den ropar och ser ut att leta efter sällskap.

Bäverhydda
Bäverhyddan blir större och större.
Coffy kollar
 Går ju bara inte att sitta inne när det är så fantastiskt fint väder. Idag delade vi på oss, Micke och jag. Så bytte vi hund. Jag tog med mig Coffy och kameran.

Vårvackert
Fortfarande lite snö och is kvar på vissa ställen.
Bajsnödig
 Å så blir man plötsligt skitnödig.

Hembygd
 Vi traskade vidare. Hade Coffys koppel i midjebältet så jag fick händerna fria. Så himla skönt. Som vanligt skulle han och Zapp skälla på varandra.

Tranpar
 Ett tranpar höll till vid hästhagarna.

Utsikt
 Visst är det vackert - lite synd bara på hygget på andra sidan sjön. Många träd försvann ju efter stormen Ivars framfart.

Tranparet igen
 Ångrar att jag inte tog med stora objektivet men det blir så tungt att bära.

Snart går isen
 Nu skulle inte jag vilja ge mig ut på isen. Ser ut som att det går snart.

Döda grävligen
 Döda grävligen låg kvar i diket.

Undersöker
Coffy passar på att undersöka lite.
Luktar
Tycker nog att den luktar konstigt. Efter en stund var han på väg att rulla sig mot den.
Funderar
 Men så vände han baken till och sprätte ordentligt med jord mot grävlingen med bakbenen.

Vårknipa
Hade hoppats få se några sångsvanar men såg bara några kniphanar.
Snart bli´re bråk
 Som var på stridshumör.

Konkurrenter
Jag vet inte var honorna hade gömt sig.
Kniphanar
 Fina är de i alla fall, konstigt att man bara ser dem på våren, sen försvinner de.
Vårbäck
Riktig våtmark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar