lördag 2 april 2016

Morgonpyssel!

Kvällssol
 Så här fint lyste solen igår kväll. Idag är det mulet och flera minusgrader men våren är ändå på gång. I förrgår såg jag det första tranparet i byn.

Flyttad holk
Vi har flyttat en av holkarna som aldrig har varit populär, får se om vi får någon hyresgäst i år.
Ingredienser
 Läste i Jonna Jintons blogg igår om Guldmjölk så jag blev nyfiken att testa och fixade ingredienser på lunchrasten.

Myspojken
 Konrad är skeptisk och undrar vad matte håller på med.

Osocial
 Den osociala nobsen ligger och spanar som vanligt.

Kokar gurkmeja-pasta
 Börjar med att koka gurkmeja-pastan.

Guldmjölk
 Dags att provsmaka men jag drällde hälften utanför när jag skulle fota så det blev tyvärr inte många droppar i muggen men det var faktiskt otroligt gott. Nyttigt ska det visst också vara.

Skata
Utanför köksfönstret har ett gäng skator samlats. Usch, jag gillar inte skator. De låter illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar