fredag 8 april 2016

Väntade .....!

Fortfarande ljust
Fick rapport om att det förmodligen skulle bli norrsken så jag gjorde mig i ordning. Killarna kom som vanligt rusande med full fart när de hörde att jag tog på mig kläder så jag fick rasta dom först.
Vårhimmel
 Traskade ner på lägdan med kamera och stativ och började vänta. 

Tråkiga ledningar
 Nu var det inte lika tyst som sist jag var ute och väntade på norrsken. En skogsmaskin brummar för fullt i skogen ovanför vårt hus, bäckarna brusar och porlar, bilar kör på landsvägen, hundar skäller, en uggla hoade och räven skriker för fullt.

Stark stjärna
 Testade att fota en stark stjärna.

Kameran anar
 Tiden gick, jag började frysa om benen, tappade tålamodet på att vänta. Såg nu på morgonen att kameran faktiskt anat lite norrsken när jag tankade över bilderna.

Skyar
Här kan man ana att något är på gång men dum som jag var gick jag in och kröp ner i säng. Naturligtvis missar jag världens show. Hade fått SMS i natt och läser nu en massa rapporter och ser fantastiska bilder och blir helt deprimerad. Ja ja, man ska ju inte gråta över spilld mjölk som det gamla ordspråket säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar