tisdag 10 maj 2016

Gulärla och hemmajobb!

Hoppsan
 Någon av hundarna hade kräkts på mattan i kammaren i natt. Förmodligen Coffy. Slängde in den i tvättmaskinen på morgonen. När jag sen skulle kila ut och hänga upp mattan i solskenet kom det plötsligt en gulärla flygandes och satte sig på gräsmattan vid hundgården.

En liten gulärla
 Tyvärr blev den skrämd när den upptäckte mig och mattan så den flög sin kos. Jag sprang in och hämtade kameran. Trodde det var helt kört.

Svårfotad
Men så fick jag syn på den långt nere på lägdan.
Långt avstånd
 Tyvärr blev det ju inte några perfekta bilder eftersom det blev så långt avstånd.

På väg bort
När jag försökte komma lite närmare tog den till vingarna och stack iväg.
Ligga under mattes stol
 När Coffy hade haft sitt vanliga morgonspan så la han sig tillrätta under stolen där jag satt och jobbade. Mysigt när han gör sådär.

Äntligen
 På eftermiddagen dök han upp till sist, frisk och kry igen, efterlängtade sotare. Jag skulle precis koppla upp mig via Skype till vårt APT-möte.
Så härligt att få sotat och veta att allt är OK. Vet ju att det egentligen är bäst att blanda ved men efter stormarna så har vi ju mest granved.

Äta extremt långsamt
 Dags för kvällsmat. Konrad äter extremt långsamt som vanligt och det är ju så lustigt att han ska ligga och äta. Det ser hel skumt ut.

Otålig
 Coffy blir otålig eftersom han vill ha sin efterrätt.

Törstig
Men han får tåla sig lite och passar på att dricka lite vatten under tiden.

Nu har vi varit iväg till Blåberget och tömt släpvagnen. Så himla skönt. Vi har gruvat oss länge för det är ganska så tråkigt men släpvagnen ska besiktas om ett par veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar