onsdag 18 maj 2016

Morgonstund!

Morkullesiluett
 Lyckades inte fota morkulla på närmare håll nu heller. Den flög förbi precis ovanför skallen på mig igår kväll när jag hade varit ute med Konrad en extra sväng.

Morkulla i skymningen
 Skyndade mig in efter kameran och tänkte fånga den i andra rundan men då lurade den mig och kom från ett annat håll så jag hann inte med. Orkade sen inte stå ute längre och vänta.

Buskskvätta
 När jag rastade killarna nu på morgonen satt den här fågeln och flöjtade i en grantopp, Släppte in pojkarna och hämtade kameran. Då hade den flyttat sig över till en tall. Vet tyvärr inte vilken slags fågel det är ännu.
Nu har jag fått svar birdlife.se - och det visar sig vara en buskskvätta

Balanskonstnär
Medan jag stod och fotade flög den över till stora granen igen. En riktig balanskonstnär.
Fin
 Fint tecknad liten fågel.

Spanarna
 Killarna undrade förstås vad matte höll på med nere på lägdan.

Håller koll
 Här har det ju varit full rulle på morgonen sen taxin kom och hämtade Micke kl 04.30 för vidare transport mot Göteborg, KCP och KC Åmål.

Morgondimma
 Lite dimma på morgonkvisten och ett stilla regn. Luktar gott ute.

Morgonpigga
Nu är det dags för mig att logga in och börja jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar