onsdag 11 maj 2016

Utekväll!

Inflygning
 Det var så himla fint väder i kväll så efter alla hushållsbestyr hade jag inte någon lust att sitta inne och häcka. Tog med mig kameran och traskade iväg ut strax efter kl 19. Det var många enkelbeckasiner i farten i kväll.

Fäller ut
Hörde flera stycken men lyckades fånga den här på väg ner mot Tron.
Landar
 Blev jätte glad när jag såg att den tänkte sätta sig eftersom det är så svårt att fota fåglar som flyger.

Så himla fin
 Bilderna blev bättre än jag trodde när jag tankade över dem till datorn.

Finaste enkelbeckasinen
Stod en bra stund och knäppte av en massa bilder.
Poserar fint
 Visst är den fin. Älskar ljudet från vingarna som hörs under spelflykten. Hade ljudet som ringsignal på en av mina gamla mobiler för flera år sedan.


Storlom på långt håll
Trodde jag skulle se fler fåglar nere vid Tron, var bara några storlommar långt ut.
Vacker spegling
 Vackert och spegelblankt var det.

Storlom igen
 Här är lommarna igen.

Enkelbeckasin på kvist
 Här har enkelbeckasinen flyttat sig till en annan gren.

Två morkullor
Två morkullor jagade varandra.
Rödhaken
 På vägen tillbaka hem såg jag rödhaken sitta i en trädtopp och en sjöng så vackert.


Monsterhydda
Passade på att kika lite närmare på bäverhyddan när jag inte hade några hundar med mig. Tyvärr såg jag inte till någon bäver. Såg däremot att den hade dämt som tusan.
Herr och fru knipa
 Trodde jag fotade ett storskrakepar men det rann så i mitt ena öga så jag såg inte så bra. Såg nu när jag kom hem att det var ett knipapar.

Så fina
 Såg fint ut där de simmade runt i vattnet.

Simmar åt andra hållet
Vågade inte gå så nära. Ville inte störa. Är ju lite känsligt i naturen nu med fåglar som häckar bl a.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar