onsdag 8 juni 2016

Firar 40 år idag!

På jobbet
 Idag är det exakt 40 år sedan jag som 18-åring klev in genom dörrarna till Uggleborg - Stockholms Läns Allmänna Försäkringskassa (det gamla Esseltehuset). På den tiden fick man både röka och ha med sig hundar på jobbet. Började min karriär som kontorsbiträde på skrivcentralen. 
Blev sedan sekreterare, fick vikariera som chefssekreterare till direktör och vice direktör när ordinarie chefsekreterare var sjuka eller på semester. Fick mingla i biblioteket till Åkesson och snittar, sola på taket, se när kungligheter anlände till Centralstationen och flyguppvisningar under Vattenfestivalen.

Fina liljor
Mina bägge söner gillade att hälsa på mamma på jobbet för då fick de åka hiss. De trodde att mamma kände halva Stockholm eftersom jag sa hej till alla jag mötte när vi genade över Klara Kyrka (de förstod inte att det var FK-anställda). Blev sedan nätadministratör, IT-konsult och är numera IT-tekniker. 
Har packat upp och installerat många datorer och skrivare. Klippt sönder en elkabel i Vällingby och orsakat strömavbrott på halva kontoret. Haft en massa kul med bästa Angela. blivit kär i Micke Åsman och flyttat upp till honom i Sundsvall. Nu jobbar jag på världens bästa Helpdesk och har världens bästa jobbarkompisar. Jag får skratta och ha roligt flera gånger om dagen.
Tusen tack för blommor och mysstunden med godsaker på eftermiddagsrasten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar