fredag 12 augusti 2016

Höstigt värre!

Liten and
Känns som sommaren redan är slut tyvärr och hösten kommit med stormsteg. Igår morse var det bara +6 grader ute. Jag ville ut i skogen och plocka kantareller på morgonen. På väg till skogen såg vi den lilla andfamiljen precis vid vägkanten.
En av flera
 De blev lite oroliga när vi stannade till med bilen och jag vevade ner bilrutan så jag lyckades bara få med en av dem på bild. När vi sen åkte hem igen hade en utav dem klivit upp på den lilla flotten som Anki upp i byn har fixat åt dem.

Bästa svampen
 Tänk vad lycklig man kan bli över den är synen. Har man sen bara satt på sig kantarellögonen kan man plocka hur mycket som helst.

Kantarellfrossa
Roligt är det och det är lätt att glömma bort sig och bli girig men när man sen kommer hem och ser berget som ska rensar är det inte lika roligt men nu är alla kantareller rensade, förvällda och förpackade å inlagda i frysen.
Spännande
Igår hade vi Mickes syster, särbo och svärmor på middag.  Ankis dotter Therese hade skickat med present till mig. Fick den här spännande burken - ska bli jätte spännande att smaka.

Lyx
 Sen fick jag storförpackning av dansk påläggschoklad så nu klarar jag mig länge. Tusen tack Therese!!!

Cotton Candy
På ICA kan man nu köpa världens godaste vindruvor - Cotton Candy som smakar som sockervadd. De är helt enkelt livsfarliga och fruktansvärt beroendeframkallande. Har man börjat äta ät det nästan omöjligt att sluta. Vi har redan klämt i oss två förpackningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar