onsdag 17 augusti 2016

Kattskallar & Bubbelbad!

Avlastning
 Idag blev det äntligen av att vi tog släpvagnen och for bort till Kristoffer i Norrlindsjö och hämtade hem ett lass kattskallar.  Det var jobbigare än jag trodde.

Kattskallar
 Men nu ligger dom där, invid husväggen. Det var precis på håret att vi hade tagit så det räckte. Nästan så vi hade kunnat haft lite fler men varken jag eller Micke hade lust att fara iväg och hämta fler. 

Bubbelbad
Kände mig sedan trött, frusen och ledbruten så jag fick för mig att jag skulle ta ett bad. Det här hemska badkaret fanns i huset redan när vi flyttade in. Tar en evighet att fylla med , är omständigt att göra rent och eftersom vårt eget vatten är lite champagnefärgat ser det lite skumt ut. Ska man sen dra igång bubbleriet för det ett sånt oväsen att man skulle behöva sitta med hörselkåpor. Inte särskilt mysigt och romantiskt om man säger så. Sket i bubblorna idag eftersom vi inte gjort rent maskineriet på länge men blev varm så in inorden att jag kroknade redan efter 10 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar