söndag 14 augusti 2016

Söndagkväll!

Väntar
Så var det ju det här med mat. Coffy äter upp all sin mat med blixtens hastighet men Konrad ..... Ja han är ett helt eget kapitel. Här sitter vi på golvet Coffy och jag och väntar på att Konrad ska bli färdig, det är nästan så man inte ens vågar andas.

Myser
Micke tyckte att han kunde gå själv med killarna på kvällspromenaden eftersom jag jobbat som en idiot med grästrimmern. Skulle bara ställa ut ett par saker i husvagnen men fick värsta husvagnsabstinensen så jag hamnade där ute med ett glas vin och min bok. 
Micke och hundarna gjorde mig sällskap när de kom hem från kvällsrundan.

Kvällsryck
När det började kännas kyligt i vagnen gick vi in men då fick jag hastigt ett ryck och gick ut och började plocka svarta vinbär. Tre buskar är nu plockade, två återstår. Kroknade pga av mygg och småsve.
Lugnt och skönt
Nu är det lugnt och skönt här hemma. Bara att mysa på och tänka på att man inte behöver åka till jobbet i morgon fast det är måndag. Konrad sover och Coffy ligger vaktpost som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar