söndag 11 september 2016

Höstpynt!

Höstpynt
Blev ingen jakt för oss i dag heller. Svårt att få till det när älgjakten dragit igång. Det första jag hörde i morse när jag gick ut med killarna var två skott i snabbföljd så då antar jag att det var en älg som föll.
Uttråkad Konrad
Fick roa mig inne med dammsugning, tvättning och annat pyssel. Hundarna tycker att det är tråkigt förstås. Konrad går gärna och ställer sig vid min jaktryggsäck.
Uttråkad Coffy
Coffy ligger mest i fönstret och spanar. Killarna fick vara ute i hundgården en stund men när det såg ut att dra ihop sig till regn gick jag en sväng med dem och sen fick de komma in.
Spanarna
 När det började regna hängde vi i soffan, nobspojkarna spanade genom fönstret och jag kollade på ett avsnitt av "Stranger Things".

"Winter is coming"
Tog en långpromenad innan kvällsmaten. Nu är plogkäpparna på plats så det är bara att invänta vintern. Känns lite konstigt när det är +20 grader ute och blåser varma sommarvindar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar