tisdag 13 september 2016

Hundbyte!

Coffy på sök
I kväll bytte vi hund. Vi kunde inte hålla oss. Vädret var fint, vi vill inte att hundarna ska tappa formen så vi stack iväg direkt efter jobbet.
Varmt ikväll
 Jag tog Coffy och Micke stack iväg till ett annat ställe med Konrad. Solen lyste starkt och det var ganska varmt. Skogarna här hemma är verkligen inte roliga. Tänk om alla kunde röja lika fint som vår "rågranne". Då slapp man bli galen och kunde kanske ta sig fram som folk.

Hemsk skog
 Coffy kämpade på i bästa "Coffy-anda", gjorde riktigt fina sökturer och kom regelbundet och visade upp sig så jag slapp känna mig helt ensam.

Söker vidare
 Coffy sökte och sökte men jag vill få med honom bort mot småmyrarna.

Mot myren
Lyckades till sist men fick stå och vänta en stund.
Stubbe
Finns några fina platser men de är inte många.
Luddskallen
 Efter över en timmes sökande i värmen började Coffy skälla. Jag blev lite osäker på om han hade fågel eller inte för det lät lite tveksamt till en början men gjorde mig ändå klar. På med keps och ansiktsmask och upp med bössan, i med skott. Inte lätt att smyga i den starka kvällssolen men lyckades ändå ta mig fram ganska bra. Då såg jag att Coffy sprang fram och tillbaka mellan två olika träd och skällde. Inte lätt att se om han skäller fågel när han inte markerar.
Medan jag stod på ca 36 meters avstånd och funderade över hur jag skulle göra hör jag att det börjar kackla till och plötsligt flyger en stor skogsfågel iväg.
Coffy hade alltså hittat men nu skällde han ju inte rätt träd.


Duktiga killen
Blev en tur på 2 timmar och 15 minuter. Coffy sprang bara 1 mil men det fick räcka för i kväll. Jag glömde ta värktabletter innan vi stack iväg så jag fick ganska så ont i knät och foten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar