torsdag 27 oktober 2016

Byggarbetsplats!


Tog med Konrad ut på en långpromenad på eftermiddagen. Solen sken och det kändes riktigt skönt. Vid ett ställe såg jag ett bävergnagt träd en bit in i skogen. Jag och Konrad tog oss ner dit.

Konrad blev het, tyckte nog att det luktade riktigt spännande men jag kunde ju inte släppa honom. Aldrig att jag släpper honom utan pejl i skogen och nu var vi ju inte heller där vi får jaga.

Ser riktigt färskt ut.
 Oj så spännande det luktar.


Tog oss över en bäck där det inte var så djupt vatten, klarade mig från att inte halka på hala stenar. På andra sidan var det bävergnagda träd nästan överallt.

Här ser man också hur färskt det är och träden låg inte ens kvar.

Ännu mera gnag....

Lyckades ta oss fram en bit till och kolla, här ligger det stora stammar som är helt rengnagda. Helt otroligt.

Jäklar anamma vad det har byggts här för att göra en damm.

Konrad ville genast inspektera.

Har aldrig sett ett sånt enormt dammbygge. Makalöst och otroligt vilka byggnadskonstnärer bävrar är. Detta kan väl knappats gjorts av en enda, måste ju nästan vara en hel bäverarmé inblandad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar