fredag 28 oktober 2016

Jaktsväng!


Hade egentligen inte alls någon lust att sticka ut eftersom jag har så satans ont i både knä och fot. Fick jätte dåligt samvete när ajg såg hur ledsen Coffy blev när Micke drog iväg med Konrad så jag bet ihop och stack ut jag med.

Kände efter en stund att det faktiskt inte var så dumt. Det hade ju slutat regna och solen tittade fram. Riktigt skönt ute.

Coffy skötte sig fint och det kändes som att vi var ett team han och jag. Inga dumma rotningar eller springa för sig själv.

Som vanligt är det svårt den här tiden på året. Coffy hittade några enstaka ströfåglar men ingen ville sitta. Vid ett tillfälle var jag nog fär nära för då såg jag hur en orrtupp flög all världens väg.

Hittade den här fina fjädern i en skogsbacke så nog finns det fågel alltid. Frågan är ju bara som vanligt - VAR?

Besatt av berg och höjder som jag är försöker jag alltid ta mig så högt upp som möjligt.
Ännu en vacker utsiktsplats.


Blev en tur på 3 timmar. Coffy hade då sprungit nästan 2 mil. Blev upphämtade av Micke och Konrad som också hade jagat färdigt. Nu har vi 2 lagom trötta och nöjda hundar och slipper gå långpromenad i kväll.

2 kommentarer:

  1. Vi kanske var fåglar i vårt tidigare liv 😉. Jag vill också gärna gå upp på höjder. 🐦

    SvaraRadera