måndag 21 november 2016

Att ändra åsikt!

Hemska vargtavlan
 Jag var väl som många andra. Tyckte att vargar var fantastiska djur och att de absolut också borde finnas men sen brydde jag mig inte så mycket mer. Skaffade den här hemska vargtavlan någonstans som jag har glömt och hängde upp den hemma i vardagsrummet på Nylonvägen i Brunna, Kungsängen.

Förr i tiden
Då jagade jag inte, jag hade 3 katter, 1 hund och 1 vattensköldpadda. Behövde inte oroa mig så mycket över vargar. Där jag gick långpromenader med min hund Vicki på Svea Livgardes marker fanns inga vargar, bara fasan och ganska många rådjur.
När jag några år senare separerade följde vargtavlan med till min nya lägenhet och året efter flyttade jag till Sundsvall, vargtavlan fick hänga med.
Men nu finns den inte längre. Trodde heller inte att jag skulle behöva oroa mig för vargar för några sådana fanns ju inte här uppe.
Just den här hösten blev mardrömmen sann. Två vargar uppehåller sig nu alldeles för nära vårt jaktområde. Förmodligen vill de bilda revir. Hur gör vi nu är frågan. Jägarförbundet gick ut med varning att INTE jaga med löshund så vi har inte åkt iväg dit upp på hela senhösten. Jakthundar vill ju jaga, de mår inte bra av att hela livet gå i koppel och bara vara soff/sällskapshundar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar