lördag 26 november 2016

Pyntat och klart!

Ishelvete
 Det blir bara värre och värre. Flera plusgrader och hård vind polerar isen ännu mer. Knappt att det hjälper med ice bugs. Det är fan inte kul det här.

Köksstjärna
 Det mesta julpyntet är nu på plats. Jag gillar att plocka fram det mesta redan till advent. Annars ska ju grejjerna plockas undan nästan direkt.

Julkulor
 Röda kulor i köksfönstret är en måste och en gammal tradition sen Kungsängen.

Tomtegrupp
Ljusstake och tomtegrupp i köksfönstret.
Konrad
 Konrad gömmer sig när matte springer runt med kameran. Det är inte alltid han vill vara med på bild.

Premiär
 Vi tjyvstartade och drack årets första glögg tillsammans med varsin lussebulle inköpt på ICA Matfors och som var så jävulskt god att jag inte kan begripa varför jag inte köpte fler. Ids inte baka lussebullar till bara mig och Micke annat var det när grabbarna bodde hemma.

Julpyssel
 Pysslar på lite med mossa och annat jox.

Luciatåget
Roliga Luciatåget med hundar är på plats.
Coffy
Coffy vill ha kvällsmat tidigt. Han är nästan alltid hungrig.
Ljuslykta
 Ljuslyktan hamnade i hallen.

Vind i tofsarna
Friska vindar idag, det blåser i ekorrarnas örontofsar.
Gullig
Det är så kul att ekorrarna har hittat fram till fågelmatningen. Tog lite längre tid i år.
Fru Gråspett
 Fru Gråspett kommer varje dag nu, länge sedan jag såg hanen.

Tittut
 En annan lite med rödbrun ekorre kikar fram bakom björken. 

Balanskonstnär
Fru Gråspett fick balansera bra i blåsten för att kunna äta lite av nötterna.

1 kommentar:

  1. Min stooora svaghet ät lussebullar o ekorrarna är alldeles fantastiskt söta ❤️

    SvaraRadera