söndag 6 november 2016

Sköna söndag!

Baksida
 Har bara tagit det lugnt idag. Vi klev upp tidigt då Micke skulle iväg upp till Ånge och döma sitt första jaktprov.

Dunboll
Jag myste på i köket med kaffe, macka och Kalle Moreaus & vänner.
Finaste
Gick en sväng in på toa när jag fick se några dunbollar i björken utanför. Sprang tillbaka ut i köket och hämtade kameran men det är fasen inte lätt att fota stjärtmesar som inte kan sitta still. Inte ville de komma till framsidan där jag har fågelmaten.

Herr Gråspett
 Gråspettet kommer nu oftast både morgon och kväll. Ibland, som idag, dyker han upp även mitt på dagen.

I snöyran
Har inte sett någon hona ännu.
Långpromenad
 Efter lunchen tog jag med mig nobspojkarna och gick ut på långpromenad. Vill gärna gå när det är dagsljus. Så träligt när det är mörkt och man måste ha pannlampa. Nog jobbigt ändå eftersom särskilt Coffy blir extremt upphetsad över alla spår som nu syns i snön.

Dålig mobilbild på 2 älgar
Uppe på moan fick jag syn på 2 st älgar, tråkigt att jag inte hade med mig kameran. Nu fick jag bara en jätte dålig bild eftersom jag fotade med min Iphone. Skavsår fick jag också av vinterkängorna, ett riktigt elakt ett. Visade sig faktiskt vara 3 st älgar. Hundarna blev galna när de satte av in i skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar