lördag 7 januari 2017

Förkylt!

På tur
 Vilket vinterväder vi hade idag. Solen sken och det var precis lagom kallt. Micke är super duper förkyld. Snoret bara rinner och nobspojkarna är rastlösa och understimulerade.

Strulpojkar




Tänkte att jag måste hitta på något så jag stack ut med killarna och Mickes Kickspark och övningskörde på den lilla vägen utanför vårt hus. Gick ganska bra förutom att Konrad envisades med att kasta sig över Coffy så fort det började gå lite snabbt.
Tog mig sen upp till landsvägen med hundar och kickspark vilket inte var det lättaste men sen gick det undan uppe på moan. Full fart ner mot Vrångtjärnsvägen. Vek av där och fortsatte ner mot Kvarnsjön. Gick riktigt bra men blev lite struligt när vi vände hemåt. Då ville Coffy kolla en massa spår i snön.

Sparvuggla
 På eftermiddagen fick vi besök av den här lilla sparvugglan. Förmodligen var den hungrig och hoppades få sig ett litet skrovmål. Såg tråkigt nog aldrig att den fick något.

Lilla Sparv
 Älskar ugglor och sparvugglor är nog bland de gulligaste som finns.

Så fin
Så läckert med de knallgula ögonen.
Mini-uggla
 Nu lämnar vi ugglan för idag och koncentrerar oss i stället på Tarzan. I kväll ser vi "The Legend of Tarzan" med Alexander Skarsgård och jag är mycket spänd på att få se den omtalade superkroppen. Hoppas bara att det inte dödas för många djur för då blir det sorgligt och jag kommer att tokgrina.

Gula ögon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar