lördag 21 januari 2017

Hungriga!

Sötnöt
Alltså jag kan inte hjälpa det men jag tycker att möss är vansinnigt gulliga. Extra gullig är den här lilla krabaten som kikar fram under trappan. I morse såg vi den flera gånger när den kilade ut för att äta frukost.
 
På matjakt
Lite lustigt att vi den här vintern inte alls hör så många möss springa i väggar och tak. Kanske ugglorna och varfågeln håller rent här runtomkring.
 
Varfågel
Hela veckan har jag tyckt att det varit konstigt att det gått så lite solrosfrö om dagarna men nu förstår jag ju varför.
 
Snygg
Det verkar helt enkelt som att varfågel har bosatt sig här. Idag dök upp igen på eftermiddagen - runt 14-tiden ungefär. Då blir det helt soprent vid fågelmatningen.
 
Skrämmer småfåglar
Tog nästan 80 bilder på den men så hade jag sån jäkla tur att den satte sig på en av gärdesgårdsstörarna så jag fick några bra närbilder. Resten av bilderna var bara att radera.

Annars har det mest varit en riktig trist dag. Plusgrader ute och dystert. Inte haft lust att hitta på något särskilt. Nu lär isen komma tillbaka igen. Gick långpromenad med hundarna innan det mörknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar