onsdag 1 februari 2017

Summa summarum!

Min första
 Nu är fågeljakten slut för denna gång fast egentligen tog den slut för mig för flera veckor sedan. Har inte varit ute något på ett bra tag på grund av olika anledningar.

Men kommer aldrig glömma att jag fick skjuta min allra första fågel på premiärdagen för Coffy.

Coffys verk
Coffy som inte är som andra "trädskällare" fixade på egen hand denna tjädertupp till matte. Kände mig lite snuvad på konfekten när jag inte fick skjuta den utan Coffy ordnade biffen på egen hand. God var den i alla fall.

Konrads första
 Känslan när jag fick möjligheten att skjuta första fågeln för Konrad som är min egen hund. Ja den är obeskrivlig. Minns hur jag skrek ett riktigt Ronja Rövardotter-skrik så det ekade lång väg.

Tuppkyckling
Min andra för Konrad
 Här fick jag skjuta andra fågeln för Konrad. Nu dröjer det flera månader innan jag får någon ny chans men ett, tu, tre så är det jaktstart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar